"Få styr på hukommelsen" - live-streamed lecture by Anders Nykjaer

On Friday 28 October, Anders Nykjaer will give a public lecture on memory (in Danish). The lecture is live-streamed and is part of the Hearts & Minds festival, which is planned by Aarhus University and Folkeuniversitet i Aarhus with support from the Lundbeck Foundation.

Info about event

Friday 28 October 2022,  at 10:00 - 11:00

Live-streamed

AU and Folkeuniversitetet

Price

Free DKK

Gratis livestream med professor Anders Nykjær

Er du dårlig til at huske nye telefonnumre udenad og finde vej uden GPS? Eller glemmer du halvdelen af, hvad du lige har hørt til et foredrag? Det kan være svært at huske alt i hverdagen. På den anden side så husker du sikkert tydeligt dit første kys, eller da statsministeren lukkede Danmark ned under coronapandemien.

Hvorfor husker vi så forskelligt, som vi gør? Hvad sker der i hjernen, når vi forsøger at huske noget? Kan man se hukommelsen i hjernen? Hvordan er indlæring og hukommelse forbundet? Hvad kan man selv gøre for at styrke sin hukommelse? Og findes der mennesker der ikke kan glemme?

Bliv klogere på den fascinerende hukommelse med Anders Nykjær, hjerneforsker, professor i medicinsk biokemi og centerleder ved Center for Proteins in Memory (PROMEMO) på Aarhus Universitet.

Livestreamingen er tilrettelagt i et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Folkeuniversitetet i Aarhus som en del af Hearts & Minds festivalen med støtte fra Lundbeckfonden og henvender sig til gymnasieelever - og alle andre med interesse for emnet. Alle er velkomne til at deltage!

Du tilgår optagelsen direkte via linket, og til denne livestream benyttes der IKKE et særligt program (som fx Microsoft Teams eller Zoom).